Включення Чорного та Азовського моря до регіонів підвищеного ризику

Включення Чорного та Азовського моря до регіонів підвищеного ризику

Про рішення внести акваторії Азовського та Чорного моря до списку регіонів із підвищеною небезпекою

Минулого тижня рішенням Об’єднаного військового комітету (Joint War Committee) території України та РФ у районі Азовського та Чорного моря було додано до списку регіонів із підвищеною небезпекою військових дій.

Як це вплине на сферу морського страхування?

Для судновласників це означає, що тепер при плануванні заходу в акваторію Чорного або Азовського моря цих регіонів, попередньо необхідно повідомити свого страховика. І погодити із ним умови страхування. А порушення виконання цих вимог може бути причиною відмови у страховому відшкодуванні.

Як відомо, судновласники зазвичай укладають два види страхових договорів:
  • 1) договір страхування відповідальності перед 3-ма особами (так зване P&I страхування); 
  • 2)договір страхування судна або машинного обладнання (H&M страхування).

Відтепер до них додається необхідність мати додаткове покриття у вигляді War Risk, а також War P&I Risk. Що, безсумнівно, вплине на вартість страхування як суден, так і вантажів.

Про рішення

Включення України до списку відбулося вперше в історії. На жаль, перебування в списку може розтягнутися на роки. І відповідно потрібно внесення коригувань у процес виконання захисту за договорами морського страхування.

Рішення лондонського страхового ринку про включення до зони підвищеного ризику у будь-якому разі вимагатиме прийняття рішень з боку судновласників. Оскільки тепер вони мають такі сценарії розвитку подій, як платити за додаткове покриття, взяти частину ризику на себе. Або ухвалити рішення обмежити (а в гіршому разі навіть заборонити) рух судів у зазначеному регіоні.

Яким буде зростання тарифів?

Яким буде точний розмір додаткових витрат на страхування від військових ризиків для судновласників – поки що неясно. У світовій практиці зазвичай застосовується підвищення тарифів на 30%. Тобто, наприклад, якщо раніше страховий тариф становив 0,15% від вартості вантажу. То тепер він становитиме 0,2%.

Що стосується страхування судна – тут складно назвати точний розмір тарифів. Адже він значно варіюється в залежності від багатьох факторів. Але також буде підвищуватися.

Додаткові можливі наслідки

Не виключається також можливість відмови власників та лізингодавців судів від заходу до українських акваторій. За аналогією з уже більш ніж 10 авіакомпаніями, що частково або повністю скасували рейси в Україну. Нагадаємо, що це сталося після рішення лондонського Lloyd’s тимчасово зняти опції покриття військових ризиків у сфері авіаційного страхування при польотах у повітряному просторі України.

Корисні посилання

Підписатися на новини

Підпишіться на наші останні новини та статті. Ми не надсилатимемо вам спаму.

Copyright © 2024. Всі права захищені.